Tuesday, April 23, 2013

22:04:2013 -- Ett Tecken


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

22 april 2013

Ett Tecken



Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel som är med er idag igen. Och JAG ÄR tillsammans med dig just nu. Ägna en stund åt att förnimma min närvaro, att känna in min närvaro. Var och en av er har ert eget unika sätt att förnimma min närvaro, och om du tar dig en stund i tystnad och tar några djupa, djupa andetag djupt ner i magen och finner stillheten inom dig och ber, kallar på mitt namn, så kommer jag. Du kan be mig visa dig ett tecken, en symbol, en färg, en doft eller vad som helst för att du ska inse att jag är närvarande och då gör jag det.

Det är viktigt att ni först finner den stilla platsen, Mina Kära. Ta er den tid det tar på en lugn plats och använd er av andningen, Mina Kära. Detta är så viktigt. Det är så viktigt att ni börjar inse vikten av er Heliga Andning, därför att den är helig när den används medvetet, för den förenar er med de andra existensvärldarna. Den är det medel som Ljuset färdas med när det går in i kroppen genom din kropps alla 144,000 chakra-punkter. Om du inte redan gör det, ta dig minst 10 minuter varje dag på en lugn plats för att utöva en medveten Helig Andning.

Jag har lärt er det här i tidigare budskap, men det skadar inte att gå igenom detta ännu en gång. Inandningen sker via näsan, - och andas in Ljuset, se det inför dina inre ögon passera hjärnan och lysa upp alla hjärnans heliga delar som börjar vakna. För ned inandningen genom ryggraden, skölj igenom ryggradens alla nerver ner till korsbenet (sacrum) och för sedan upp utandningen genom kroppens främre del, återigen med hjälp av inre ögat och andas ut långsamt och djupt med öppen mun tills all luft pressats ut ur lungorna. Om du vill kan du lägga till all omedvetenhet till utandningen eller all den negativitet som du håller kvar. Se allt detta lämna din kropp medan du andas ut. Mina Kära, det finns många sätt att använda andningen på ett heligt och medvetet sätt, men detta är det enklaste och allt som krävs av dig för att förena dig.

Så snart du gjort kanske sju av dessa djupa andetag in och ut, uttala då mitt namn och använd vilket namn du än vill ge mig. Det spelar ingen roll, jag vet vem som kallar på mig och jag kommer. Och Ni Kära, ni kan fråga mig om allting, dela era problem med mig och jag kommer att svara. Jag kommer även att ge er något som ni känner igen mig på, en symbol, en färg, en doft, något som för dig är personligt om du skulle se den eller komma i kontakt med den i ditt dagliga liv. Du kommer då att veta att jag är nära, vakar över dig och vägleder dig eller kanske till och med uppmanar dig att vidta åtgärder eller tänka på mig och få vägledning från mig. Min Kära, om du vill kommer detta att vara vår personliga signal att JAG ÄR med dig. När du förnimmer den i ditt dagliga liv, vakna upp, lägg märke till den och var uppmärksam på vägledningen eller kanske bara en stor kraftfull våg av Kärlek och tacksamhet över din existens, precis när du behöver den!

Jag ber er om detta, Ni Kära, eftersom det är dags att ni lever ett mera medvetet liv. Ni har jobbat så hårt på Ljusets väg och ni har gått framåt med stormsteg. För oss i de Uppstigna världarna är era framsteg ganska häpnadsväckande. Vi känner vördnad inför er. Men eftersom ni bad om en påskyndande erfarenhet så får ni det. Ni Kära, fortsätt att ta er framåt i en ständigt ökande takt. Det är dags att börja praktisera allt det som ni har lärt er, allt som ni vet "i teorin". För ni vet så mycket, Ni Kära. Ni har läst så många böcker, varit på otaliga workshops och seminarier, gett allt ni har för att leva ett medvetet liv med Kärlek och respekt för era medmänniskor.

Men jag vet, Ni Kära, att böckerna får det att låta så enkelt! Men att helt leva det där livet i verkligheten är en annan historia och, Ni Kära, jag känner till de utmaningar ni ställs inför. Men ge inte upp era ansträngningar. Det är faktiskt dags att leva det medvetna liv som du vet att du kan. Det är dags att förbli vaken, hålla sig vaken, hålla sig vaken i varje ögonblick varje dag. Inte somna vid ratten! Och det är därför jag ber dig att be mig om ett tecken, en symbol, färg eller doft som jag kan använda för att varna dig när du kan ha somnat vid ratten!

De gånger en negativ tanke om någon annan krupit in i ditt sinne, en snabb skarp tanke som är laddad med negativitet, låt mig då varna dig för de där tankarna så att du kan släppa dem, - låta dem gå och hålla fokus på det positiva eller på det som känns bra, tankar som ger ett leende i ditt ansikte, inte en bister uppsyn! Släpp in mig, Mina Kära, låt mig få hjälpa er på denna långa och ibland mödosamma väg. Ni närmar er snabbt backkrönet. Ge inte upp nu, mina Kära Hjärtan, utan gräv djupt, finn den där beslutsamheten djupt inom er och håll igång era långa kliv uppför det där berget. För det som väntar er ligger bortom er vildaste fantasi. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag Älskar er, Kära Hjärtan, mer än ni kanske kan förstå. Gud välsigne var och en av era vackra själar.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment