Wednesday, April 3, 2013

01:04:2013 -- Guds Hus



Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

1 april 2013


Guds Hus



Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel som kommer för att vara med er idag. En så passande tid att kunna tala med er, Ni Kära, efter en helg när så många fokuserar på min historia och mitt budskap. Den Kärlek som flödar ut är så vacker att ta emot och jag tackar er av hela mitt hjärta, Ni Kära. Vi befinner oss i utmanande tider, det kan ni skriva under på. En av de största utmaningarna för många kristna, ja, faktiskt för människor inom alla religioner, är att komma tillrätta med Sanningen. Inte bara om min historia utan om världens religioner i allmänhet. Deras sanna syfte och deras verkliga motivation är att leda människomassan bort från Gud.


Detta är en chockerande sanning, Ni Kära och en sanning som kommer att bli en utmaning för många att ta till sig. Detta är ett mycket komplicerat ämne för det finns många, många vägar hem och många, många tappra själar gör sin resa hem genom kyrkan eller genom vilken religiös väg de än har valt. Det finns inget rätt eller fel här. Men låt mig vara mycket tydlig, de själar som uppnår upplysning genom en organiserad religion gör det genom styrkan och uthålligheten hos deras eget Väsen, inte genom samtycke eller välsignelse eller undervisning från de som presenterar sig som närmare Gud än dem själva. Förstår ni vad jag menar, mina Kära? Det finns många vägar hem och oavsett väg vandrar man den till slut ensam tillsammans med Gud. Böcker, lärare och guider dyker upp i alla de former under ert liv, under alla livets vandringar. Universum kommunicerar med er och använder alla tillgängliga medel för detta och ibland sker det från munnen på en predikant eller präst, men det gör inte att predikanten eller prästen är bättre än du eller är närmare Gud än du. Faktiskt kan det vara klokt av dig att lyssna på luffaren i gathörnet som lugnar sin själ med alkohol, för ofta är det här du hittar de större Sanningarna och visdomarna som förmedlats till världen.
Mina Kära, det är dags att ni öppnar era ögon och öppnar ert sinne. Världen är en expansiv del av ett oändligt Universum. Allting är Gud. Gud finns överallt. Du känner till dessa ord, Du Kära men känner du till dem i ditt hjärta? Din kyrka är din värld, din kyrka finns i din trädgård, din kyrka finns i ditt hjärta, din kyrka finns på ett café, din kyrka finns överallt. Du befinner dig i Guds Hus varje steg du tar, varje blomma du ser eller luktar på, i leendet hos varje barn, i gråten hos varje barn, i skällandet hos varje hund finns Guds ord.


Där JAG ÄR är Gud. Där Gud är ÄR JAG.


Min Kära, du kan behöva en hjälpande hand från en lärare, en guide, en bok, men i slutändan måste du veta och förstå att allt finns inom dig. Allt du behöver veta finns inom dig och du står i Guds Hus. Allt som presenteras för dig i det här huset finns där för att vägleda dig, för att visa dig din djupare innebörd och din djupare innebörd i förhållande till den store Guden JAG ÄR. Du behöver ingen präst, du behöver ingen predikant och du behöver verkligen inga pengar för att gå Ljusets väg hem till vår Fader-Moder Guds hjärta.


Varje person som säger någonting annat motiveras av mörkare krafter och ni gör klokt i att undvika varje organisation som kräver pengar för att upplysa er, Mina Kära, nu mer än någonsin, NU MER ÄN NÅGONSIN måste ni uppmärksamma detta. De mörka vet om att deras tid är över men deras påverkningar dröjer sig kvar, de som står under de mörkas inflytande lever kvar. De kommer under dessa utmanande tider att försöka presentera alla svar för er, försöka förleda er på vägen, bort från er Fader-Moder Gud till maktlöshetens världar i sina desperata försök att klamra sig fast vid sin kontrollmetod och vid sin livlina, rädslans energi.
Mina Kära, ni har ingenting att frukta. Ni står i Guds Hus. Ingen kommer att skada er när ni öppnar era ögon inför den här Sanningen. Utseendet hos den yttre världen är en produkt av människan, är en felaktig mänsklig skapelse och har därför inte stöd i någon Kosmisk Lag. Ingenting som är skapat av människan skall beröra er när ni kan acceptera detta som er sanning. Ni är kraftfulla Skapande Varelser med makt att befalla Guds Vilja.


Mina Kära, stig in i er kraft. Er Fader-Moder Gud hade aldrig för avsikt att ni skulle lida. Börja se med Guds ögon, Mina Kära, börja känna med Guds hjärta vilket vistas inom ert eget fysiska hjärta, skjut undan brist och begränsning, se er Skapare överallt och Himmelriket på Jorden skall bli ert. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar er, Kära Hjärtan, jag älskar er!




Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment