Thursday, August 22, 2013

21:08:2013 -- Lätta på bördan

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

21 augusti 2013

Lätta på bördan

 
Jag hälsar dig, Min Kära! Hur mår du idag? Tala om för mig, hur mår du? Jag vill svepa in dig i en varm filt indränkt med Kärlek och jag kan göra det om du ger mig tillåtelse, även om det bara är under den tid som det här meddelandet varar, medan du läser orden. Låt mig ge dig litet tröst och lugn, ett fullständigt avbrott från den yttre världen. Om du inte redan är ensam i ett tyst rum, gör detta till din verklighet nu. Stäng dörren, tala om för de människor som du lever tillsammans med att du behöver fullständigt lugn under en kort stund och ge dig själv en så perfekt miljö som möjligt för att helt fördjupa dig i de energier som finns tillgängliga för dig just nu. Andas in stillheten och tystnaden, andas in Ljuset, djupt in i magen och andas ut alla dina bekymmer och all din stress, bara släpp allting. Fortsätt att ta fler andetag och släpp något inom ditt sinne med vart och ett av andetagen, - allt ansvar, alla ägodelar, alla människor i ditt liv, alla omständigheter. Låt dem alla flyta iväg och hitta dig själv i själva kärnan av ditt väsen tillsammans med mig. Nu ser du mig och nu känner du mig och det känns bra, eller hur? För det du känner är den sanna essensen av dig och mig. Ren Kärlek. 

Kära Hjärtan, ni är i behov av mycket tröst idag och jag uppmanar er att ge er själva vad det än är ni behöver i dag. Varje dag skulle bli bättre, men bara för idag ber jag dig, ge dig själv det du verkligen vill ha och behöver på själsnivå och för fysiskt välbefinnande. Ta en stund just nu för att verkligen känna in vad det är som din fysiska kropp behöver, din mentala kropp och din känslokropp. Vad behöver du som kan ge dig tröst och glädje? Jag vet att budbäraren längtar efter ett varmt bad i total frid, men kommer att fortsätta förneka sig den "lyxen" eftersom 3 barn behöver hennes tid. Hon skulle inte kunna ta det mitt på dagen eftersom det känns fel och överdrivet när hon skulle kunna göra betydligt mer produktiva saker (ja, jag vet att du tar emot det här!). 

Mina Kära Hjärtan, tiden för ursäkter är över. Tiden att förneka sig själv är över. Hänge dig själv åt en fullständig kapitulation inför det som är, och var djupt inom din Varelse medveten om att du tas om hand, att alla dina önskningar är dina om du bara vill släppa taget och låta dig flyta med strömmen. Sluta kämpa mot krafter som alltid kommer att besegra dig till slut och låt dem arbeta för dig och med dig och låt dem bära dig utan ansträngning till allt du någonsin vill och önskar dig. 

Så vad blir det? En ledig dag från jobbet, när du inte är riktigt sjuk, vad är det du kallar det - en "sjukdag”?! En dag under täcket? Åh, vad sägs om en dag under täcket med en chokladask bara för dig! Eller vad sägs om att boka en massage eller zonterapi eller unna dig en healing-session eller manikyr eller vad sägs om att arrangera ett långt liggande i sängen eller en tidig kväll med en riktigt bra bok (jag rekommenderar a Course in Miracles. Åh, jag är humoristisk idag)..... 

Åh, mina dyrbara Hjärtan, ni är så väldigt hårda mot er själva. Jag ber er bara att kliva av från ekorrhjulet under en dag och vara väldigt snäll mot dig själv, väldigt mild och belöna dig själv för hur långt du har kommit. Fira dig själv för du förtjänar det. Ni har kommit så långt, mina kära. Om ni bara kunde se det från min utsiktspunkt skulle ni gråta av medkänsla och glädje vid åsynen av er själva. Det skulle smälta ditt hjärta att se ditt mod, din uthållighet, din styrka och ditt lysande Ljus som flammar som en Stjärna på himlen. 

Ni, mina kära understöder utvecklingen för hela Universum. Ni, mina modiga Hjärtan, för in Ljus till den här planeten och lättar upp tätheten för hela den mänskliga rasen, och ni gör det omedvetet. Detta omfattar inte all personlig tillväxt och den personliga transformation som låter mer och mer och mer Ljus översvämma den här planeten och lysa upp varenda man, kvinna och barn som lever och andas på er välsignade planet Jorden. 

Mina Kära, ni förtjänar en dag lediga från oro, stress, ledighet från att ständigt göra något och från att ständigt uppnå något och från att frenetiskt överleva. Ni är världens Ljus och ni gör detta utan ansträngning antingen ni kopplar av i ett varmt bad eller springer runt stressade - så varför inte ta den lätta vägen? Jag ber er, bara för idag, gör den här dagen till din och bara din. Be mig uppriktigt och jag kommer att göra den till en dag att minnas. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar er, dyrbara Hjärtan. Gud välsigne er.

Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment