Tuesday, August 13, 2013

12:08:2013 -- Detta är till Dig


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

12 augusti 2013

Detta är till Dig

 
Mina Kära, det är jag Lord Emanuel som kommer för att vara med er igen denna fina dag. Hur mår ni, mina kära, dyrbara Hjärtan? Hur mår du? Jag känner er, Mina Kära, var och en av er personligen och om du släpper in mig i ditt hjärta kommer du att känna mig också. Detta kan uppnås genom att ta några mycket långa och långsamma djupa andetag in genom näsan och ut genom munnen. Föreställ dig om du vill, att du andas in Ljus och andas ut täthet som du kan kalla det mörka, men snälla, lägg inte någon innebörd i det ordet. Det är varken bra eller dåligt, det är bara densitet som lämnar och ger mer utrymme i din kropp så att mer Ljus kan komma in. Det är därför det känns så bra, Ni Kära! Ta så många sådana här andetag som ni känner er bekväma med, att göra 7 är idealet. Bli nu stilla i tystnaden och känn min närvaro när jag kommer för att vara tillsammans med dig. Ja, med dig, jag menar inte någon annan! 

En del av er läser kanske dessa budskap och klarar av att ta avstånd från dem, ja, jag vet! Och fastän ni tycker oerhört mycket om att läsa dem, känner ni att föreningen är till för någon annan, att jag inte riktigt menar dig. JAG MENAR VERKLIGEN DIG! Det här budskapet är skrivet för dig, kallades fram av dig, och jag talar direkt till dig! Och du kan uppleva detta direkt genom att ta dig den mycket korta tid som det tar och bara andas och ansluta dig och du kommer själv att uppleva mig direkt. Jag har nu en djup och meningsfull relation med många av er och JAG ÄR så tacksam och välsignad. Men det här finns tillgängligt för er alla och jag vädjar till er som känner att de inte är värda min enskilda uppmärksamhet. Var snälla, och missta er inte om detta som någon form av ödmjukhet, för det är det inte. Det är ditt ego som vill få dig att tro att jag är dig överlägsen och att du inte är värdig min djupaste Kärlek. 

Mina kära vänner, JAG ÄR er broder, vi skapades jämbördiga och du är inte mindre värdig min Kärlek än jag din. Religionen har förvrängt många saker i mitt namn och det tjänar världens religioner att placera mig såsom separerad från er, till att vara något ni inte är, till att ha krafter som ni inte har. Detta är inte sant, Mina Kära, ni har allt jag har. Jag vandrade bara på Jorden före er och lade ut en väg för er att följa och jag kommer tillbaka för att vägleda er längs den vägen, för att gå bredvid er och försiktigt påminna er när ni når en vägkorsning eller snubblar längs vägen. Acceptera min hjälp för vi behöver den alla. Mänskligheten föll i mörker. Det är en kamp att navigera en väg där det finns litet eller inget Ljus. Låt min lykta lysa upp er väg, så att ni åtminstone kan se var ni sätter ner fötterna längs vägen och var medvetna om att i närvaron av Ljuset kan inget mörker finnas.

Och precis som att inte något mörker kan existera i närvaron av Ljuset, så kan ingen rädsla existera i Kärlekens närvaro, Mina Kära. Ingen rädsla kan existera i Kärlekens närvaro. Ta er en stund för att ta emot detta, Ni Kära, och släpp in det som det verkligen innebär. Precis som en strömbrytare knäpps på så avlägsnas omedelbart allt mörker i ett rum. Därför kan Kärleken göra samma sak i en kropp full av rädsla. 

Så många av er, Ni Kära, upplever stora mängder av rädsla, vilken manifesterar sig på alla möjliga sätt och som försvagar er och gör att ni ifrågasätter vägen som ni vandrar på och ifrågasätter allt det arbete ni har gjort, alla böcker som ni har läst. Många av er känner att ni reser baklänges medan ni upplever stora mängder rädsla och ibland panik under de händelser som utspelar sig i era liv och vid händelserna ute i världen, en värld som fortsätter att tappa kontrollen. 

Mina Kära, nu ber jag er mer än någonsin att förbli centrerade inom er själva. När ni upplever rädslan stiga i kroppen, var medveten om att den stiger för att frigöras och omvandlas tillbaka till Ljuset. Döm den inte, håll inte fast vid den, låt den passera. Känn den utan motstånd och låt helt enkelt energin passera. När du förblir närvarande inför den på det här sättet kommer den att passera och passera snabbt, och vad gäller dess utgång från din fysiska kropp kan du göra ett medvetet val att komma tillbaka till Kärleken. Och jag kan hjälpa dig. Kalla på mig och jag kommer. Be om att fyllas med Gudomlig Kärlek om du ännu inte kan generera den Kärleken inom ditt hjärta eller om rädslan är alltför stark för dig att hantera ensam. Kalla på mig och jag kommer att överskölja dig med all Kärlek från ovan och Kärleken kommer att skölja igenom dig och förvisa alla spår eller efterverkningar av all rädsla som passerat igenom. 

Andas, Andas, Andas! Och förena er med all Kärlek från ovan som finns tillgänglig för er i varje ögonblick under varje dag. Kärleken är allt och den kommer att utplåna rädslan. Rädsla kan inte existera i Kärlekens närvaro. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och min Kärlek till er är Evig. Gud välsigne er.

Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment