Thursday, August 15, 2013

14:08:2013 -- Var Stilla och vet att JAG ÄR Gud


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

14 augusti 2013

Var Stilla och vet att JAG ÄR Gud

 
Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel som kommer för att vara med er idag igen. Och Ni Kära, om ni verkligen ville ta emot allt det som finns tillgängligt för er just nu, skulle jag inte behöva skriva något mer, för ni skulle ta emot allting själva. Men vi är inte där ännu, Mina Kära. Vi är inte där ännu. Men ni kan ta emot mycket mer än ni tillåter er att göra medan ni läser dessa ord, om ni bara stillar er först och lugnar ert sinne och tar er en stund för att andas djupt in i magen. Det är så mycket bättre redan, eller hur?

Är inte det märkligt, att vi bedömer det ena varandet bättre än ett annat? När du tar dig den tid det tar för att bli stilla och tömma sinnet från allt oväsen, från allting som kommer och går under ditt liv idag och förmodligen igår och dagen innan och tömmer ut all oro och stress som du bär omkring på. När ni tar er en stund för att lätta på er last och det känns bättre så bedömer ni den ena platsen vara god och den andra platsen vara dålig. Ja, det finns ett säkert sätt att hålla oss i ett ständigt tillstånd av att inte vara tillfreds med oss själva! Ni Kära, tänk om varje tillstånd som du befinner dig i är "bra"? Tänk om allt som du känner inklusive sorg och förtvivlan är bra?

Det här begreppet tar en liten stund för att sjunka in och ytterligare en liten stund att inse i sitt dagliga liv. Syftet med ert liv är Glädje, Mina Kära, och detta misstolkas ofta som att känna sig glad hela tiden. Det är inte det som det betyder. Detta bör ge er en viss lättnad, för många av er känner sig väldigt långt ifrån glada i varje stund, i varje ögonblick!

Många av er känner förtvivlan och hopplöshet, rädsla och tvivel och många av er tar detta som att ni befinner er långt ifrån ert andliga ideal. Min Kära, jag kan inte nog understryka detta, du har kommit hit, så är det. Du är du och det är gott nog. Du är tillräckligt andlig och du är perfekt och hel nu. Du är inte dina tankar, du är ren medvetenhet och ditt beteende är en del i en större Gudomlig Plan som utspelar sig på ett perfekt sätt i varje ögonblick, iscensatt av den Högsta Intelligensen (Supreme Intelligence).

Det är dags att du verkligen känner till detta och tar det som din Sanning, så att du kan släppa taget om ditt dömande av dina tankar och känslomässiga tillstånd. Från denna avspända plats kan du börja välja att må bättre. Börja med att verkligen vara medveten om hur du känner, om när du känner att du är på väg att komma ur balans genom någon eller något, gör då ett medvetet val att känna annorlunda genom att tänka annorlunda hellre än att dras in i känslor och tankar och dra iväg med detta nerför en väg som leder till smärta, förvirring och elände.

Dina tankar är som moln en solig dag. Den rena, ljust blåa himlen mellan molnen är stillheten, ditt rena gränslösa Jag. De flesta av er, mina dyrbara Vänner, distraheras av molnen och tittar bara på dem och följer dem medan de går samman med ett annat och ett annat, tills det inte finns någon blå himmel kvar att se. Jag säger till er, Kära Hjärtan, se molnen, lägg märke till molnen och låt dem flyta förbi medan du håller kvar din uppmärksamhet på den klara, rena, klarblå himlen. Molnen kommer och går, men den blå himlen är evig och i den stillheten finns en gränslös potential. I den stillheten finns ditt verkliga Jag. Detta är innebörden i det bibliska budskapet "Var stilla och vet att JAG ÄR Gud".

Detta är vad ni strävar efter, Kära Hjärtan, utrymmet mellan molnen, stillheten mellan era tankar. Medvetenhet som denna kan bara komma när ni ger den utrymme genom att upphöra med det obarmhärtiga tjattret som kommer i och med ett konstant dömande av era tankar, ert sätt att vara, och faktiskt även det konstanta dömandet av er yttre värld.

Mina Kära Hjärtan, ni är pionjärer, ni är de modiga hjärtan som bryter väg för andra att följa, precis som jag gjorde för er. Ni är Mästerliga medskapare, vår Fader-Moder Gud skapade er till sin like, vilket innebär att Gud gav Guds barn samma befogenheter som Honom/Henne Själv. Ni kan ännu inte fullt ut inse konsekvenserna av detta, men ni kan förstå att ni är den storslagna JAG ÄR, Stjärnfrö- (Starseed) Rasen, och att ni finns här för att skapa tillsammans med er Fader-Moder Gud och utvecklas och expandera i kreativitet och överflöd. För att göra detta på ett effektivt sätt och enligt Guds vilja måste du bemästra dina tankar och du måste utöva icke-dömandet av dig själv och dina tankar, vilket innebär att inte fästa sig vid dem.

Kära Hjärtan, er flit med detta belönas kraftig och snabbt. Du kan uppleva glädje i sorg och glädje i vilken omständighet du än befinner dig i, och när du gör det har du trätt in i Himmelriket för ni är Himmelriket (The Kingdom of Heaven). Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och ni kanske har glömt, men den har inte övergivit er. Himlen väntar på er Behagfyllda (Gracious) återvändo. Jag älskar er. Gud välsigne er.


Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment