Sunday, June 2, 2013

31:05:2013 -- Skönheten i Skapelsen


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

31 maj 2013

Skönheten i Skapelsen



Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel, som återkommer bland er idag. Är det är en härlig dag hos er, Ni Kära? Om inte, varför inte? Berätta för mig, mina Kära Hjärtan, vad det är för någonting som inte gör det till en härlig dag. För detta är Sanningen; varje dag inom Guds Skapelse är underbar. Någonting mindre än så är helt enkelt inte verkligt. Om det inte är skapat av Gud är det inte verkligt. Vad som än skapas av människan är inte verkligt och därför kan det inte skada er på något sätt, Ni Kära. Detta är Sanningen. 

Ta ett djupt andetag, Kära Hjärta, en lång djup inandning och en lång långsam, behärskad utandning. Andas ut alla de bekymmer och problem som du kan ha, i vetskap om att de inte är verkliga. Berätta för mig vad det är som får dig att inte ta full del av denna Underbara dag i Skapelsen? Kan du göra en lista över det? Kom och berätta för mig, Ni Kära, sätt igång, Berätta om alla de saker som just nu kanske hindrar dig från att verkligen känna hur magnifik en dag som denna är. 

Så snart du sätter igång med listan upptäcker du kanske att du har en lång lista, Du Kära! Det är OK. Du kanske upptäcker att ditt liv är så perfekt, att du inte har något på listan och det är också OK! 

Men jag tror att de flesta av er kommer att ha några saker på den där listan, Kära Hjärtan, och jag ber er om något litet annorlunda idag. Jag skulle vilja att ni faktiskt skriver ner dem. Skriv en lista över sakerna som du har i huvudet som håller dig borta från att se att den här dagen är den mest perfekta och fantastiska dagen någonsin. 

Tack, detta är mycket bra. Var så ärliga som ni kan med det här, Ni Kära, så ärliga som ni kan vara om det som tynger ert sinne. Fråga nu dig själv detta; vad på din lista är Guds Skapelse? Vem har skapat sakerna på din lista som gör att du distraheras så mycket från det som är verkligt? För verkligheten är att detta är den mest perfekta dagen i ett ymnigt Universum och du är ett Skapande Väsen med obegränsad potential. 

Ta en ordentlig titt på vad som finns på din lista. Involverar några saker på din lista någon annan person? Har någon av orsakerna till att du kanske känner dig missnöjd idag att göra med din relation med någon annan? Finns något på din lista som känns som om det ligger utanför din kontroll? Finns det orsaker på din lista, som du känner kommer från den yttre världen? 

Ta en ordentlig titt på var och en, Kära Hjärtan. Om du inte har tagit dig tid att skriva en lista, gör det nu. Det är en så värdefull övning bara att verkligen titta på det som finns i sinnet. Titta på det som är verkligt för dig just nu, idag. 

Så vilken av dessa saker kommer egentligen från din kropp? Till exempel, du kan känna att den här dagen är mindre än underbar om du har huvudvärk eller en kronisk skada eller att du kanske känner dig mindre än Skapelsens Härlighet. Den här dagen får dig att känna att en annan person har sårat dig eller svikit dig. Du kanske känner dig mindre än den oändliga glädje som väntar på dig denna dag på grund av vädret, den obetalda räkningen, den stigande skulden, grannen som är respektlös, - du fattar vad jag menar, Du Kära. 

Titta nu på den här listan, och en efter en, glöm det som faktiskt är skrivet. Men när du läser orden, KÄNN vad som pågår inuti din kropp. Hur får varje sak på listan dig att känna? Och sedan bara känn det, känn det verkligen. Var medveten om, att bara det som Gud har skapat är det som är verkligt och det som är verkligt är att du nu har tillgång till en oändlig glädje och överflöd och till dina drömmars liv. 

Så gör ett val just nu, Du Kära, hur vill du känna? Vill du vakna upp varje morgon och KÄNNA glädjen av en ny dag i ett oändligt Universum i överflöd, och veta att du är totalt trygg i händerna på din Fader-Moder Gud, Skaparen av ditt liv, den som gett dig ditt liv? 

Känn min närvaro nu, Ni Kära. JAG ÄR Fader-Moder Guds Son och jag kan vara en bro för dig till att nu få tillgång till Gudomlig Kärlek. Ta ett djupt andetag och känn mig nu, be mig omedelbart fylla dig med Guds Ljus och Kärlek, sitt tyst och stilla och ta emot. Gör ingenting utan var stilla och ta emot. Gör det nu och vänta. Låt mig fylla dig. 

Känn mig nu, Du Kära, och var medveten om att det enda som håller dig ifrån att känna på det här sättet varje sekund varje dag är om DU ger din tillåtelse till något eller någon att ta din uppmärksamhet från det. Du kan ta dig fram i den här världen och behålla den här sammankopplingen. Du kan samverka med andra och behålla den här föreningen, den Gudomliga Kärleken i ditt hjärta. Du kan uppfostra barn och behålla den här sammankopplingen. Ni kan, Mina Kära, Ni kan göra det. Ni skulle inte ha inkarnerat på den här planeten vid den här tiden om inte detta vore inom er förmåga. Detta är mitt Löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel. Håll er till dessa meddelanden, Mina Kära, ni är på god väg hem. Gud Välsigne er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment