Saturday, June 8, 2013

06:06:2013 -- Älska dig själv


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

6 juni 2013

Älska dig själv


JAG ÄR här, Mina Kära, jag hälsar er! Välkomna, välkomna ni alla denna fina, fina dag här på planeten Jorden. Hur mår ni idag, Kära Hjärtan? Hur mår ni? Hur hanterar ni allt det som sker runt omkring er? Utmanande tider vi lever i här på Jorden, verkligen mycket utmanande tider. Ni befinner er i en övergång, Mina Kära. Kom ihåg det medan ni rör er genom dessa tider, - ni befinner er i en övergång. Detta innebär att allting som ni kanske upplever och bedömer som negativa upplevelser kommer att passera. Detta är vad det innebär att befinna sig i förändring, en obekväm förändringsfas eftersom ni varken befinner er på den ena eller andra platsen, utan på något sätt rör er genom mitten. 

Får jag ta tillfället i akt för att påminna er om, Ni Kära, att ni sköter er exceptionellt bra. Ni klarar av utmaningarna på ett beundransvärt sätt och ni uppskattas mer än ni förstår. Ta detta till era hjärtan, Ni Kära, för ni behöver det under de dagar då ni känner att ni har låtit er dras ner eller under de dagar då ni känner att ni kanske dragit ner andra. Detta är påfrestande tider. Varje dag möter ni utmaning efter utmaning medan ni lotsar er igenom de "saker" som kommer upp för er. Allting som ni har sopat under mattan, så att säga, håller på att avslöjas. Den ökande vibrationen hos den här planeten innebär att Ljuset belyser varje aspekt av ditt liv, varje sten blir vänd, mattorna lyfts och all den smuts som du har sopat under dem exponeras så att alla kan se. Den här processen kan vara mycket obehaglig för ingen vill att någon besökare lyfter på mattorna och tittar under möblerna för att inspektera dammet och smutsen som kan dölja sig där. 

Ingen vill bli avslöjad, Ni Kära, men hur skulle det vara att se det på det här sättet: Vad sker om ni inte har något att dölja? Vad sker om ni vet om att smutsen fick sopas under mattan eftersom du den dagen var mycket upptagen och helt enkelt inte hade tid att göra jobbet ordentligt eller vad händer om du kommer ihåg att du sopade smutsen under mattan den där dagen, eftersom du hade så mycket annat jobb att göra att du var överväldigad till sinnet och det bara var lättare att göra det på det där sättet den dagen. Hur skulle det vara om du lät det vara OK att ha sopat smuts under mattan, så om någon skulle komma på besök och lyfta på mattan och se din smuts, så bryr du dig inte ett dugg, eftersom du vet att du gjorde det bästa du kunde i den stunden med tanke på vad som var möjligt för dig. 

Tror ni, Ni Kära, att ni med det perspektivet på saken skulle kunna vara öppna, visa det i Ljuset? Tror ni, Ni Kära, att ni med det perspektivet skulle kunna vara öppna och be er besökare om den skulle ha något emot att hjälpa er att sopa upp den smuts ni missat? Ni förstår, Mina Kära, så obehagligt som det först kan verka, så är er smutsiga byk ingenting att skämmas över. Ju snarare du kan vara vänlig och snäll mot dig själv, desto snabbare kan du slappna av inför det otrevliga att någon tittar på all den smuts du kanske sopat under mattan under din livstid. 

Ni förstår Ljuset belyser er "smuts" så att säga, vare sig ni gillar det eller inte! Så det kan vara smärtsamt eller det kan vara en erfarenhet som ni kan gå igenom med ett lättare och Ljusare hjärta, i vetskap om att kapitulationen inför processen kommer att göra att den passerar snabbare och att acceptansen av det som döljer sig i skuggorna hos ert Väsen kommer att ge er frid, djup frid. Och Mina Kära, var medvetna om att ni är perfekta och hela, precis som ni är just här, just nu. Du kan inte vara älskad av din Fader-Moder Gud mer än du redan är just nu. Men du själv kan Älska dig mer. 

Och i och med att du Älskar dig själv kommer fler små mirakler att visa sig eftersom människorna omkring dig börjar älska dig mer, eftersom du finner mer Kärlek till dem genom att hitta mer kärlek och medkänsla för dig själv. 

Nu Mina Kära, många av er har läst dessa ord och tänker för er själva att ni redan känner till det mesta av det jag just delat med mig av till er. Jag ber er tänka efter igen! Jag känner er, Kära Hjärtan, varenda en av er känner jag personligen. Och jag kan tala om för er i otvetydiga ordalag att många av er inte Älskar er själva på långa vägar så mycket som ni skulle kunna. Ja, Ni Kära, ni känner till orden jag ger er i ert sinne, men VET ni om dem inom ert Väsen? Det vill säga, omsätter ni detta i handling? Min Kära, jag vet att du känner till orden och begreppet. Jag ber dig gå in i ditt hjärta och fråga dig själv i all ärlighet, skulle jag kunna älska mig själv mera? 

Det är lätt att tro att du känner till ett så kallat andligt begrepp bara för att du har läst om det några gånger eller hört om det mer än en gång och tycker att du förstår det. Precis som mattorna lyfts bort från det som lurar i skuggan av dig själv är Ljuset detb som belyser det som du lurar dig själv med. 

Kära Hjärtan, sluta med att ge er en så onödigt utmanande tid. Ni är perfekta och hela, ni är Älskade bortom all jämförelse och ni hålls i evig villkorslös Kärlek och medkänsla i alla lägen. Detta är Sanningen, och detta är mitt Löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar er oavsett vad. Gud välsigne er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment