Monday, August 11, 2014

10:08:2014 -- Ta dig tid för dig själv (Take Time for You)

Sign up to Lord Emanuel messages

Budskap med Visdom och Inspiration
10 augusti 2014
Ta dig tid för dig själv
(Take Time for You)

 Jag hälsar er! Jag hälsar er! Mina Kära, det är jag, Lord Emanuel, som kommer för att vara med er idag, starkare än någonsin eftersom våra världar närmar sig varandra och slöjorna dras undan. Känn min närvaro hos er nu, Mina Kära, ta er en stund i era rastlösa liv. Ta dig en stund i lugn och stillhet för dig själv, för du förtjänar den här tiden, inte bara under den tid du läser detta budskap, utan varje dag, precis när du behöver det måste du ge dig själv tid och utrymme att bara vara. Var tillsammans med mig nu, Kära Hjärtan, låt oss kommunicera en stund, så att jag kan hjälpa er att känna lite mer än ni skulle kunna göra på egen hand. Oavsett hur upplysta ni är, oavsett var ni befinner er på den här vägen mina kära vänner, kan jag lyfta er, om ni tillåter mig att göra det. Och varför är detta till hjälp, Mina Kära? Därför att det ger er en tillfällig höjning, och en känsla av det som är möjligt, av det som ligger framför er, vad ni kommer att uppnå på egen hand. Låt mig ge er ett smakprov på det som är möjligt, för att lyfta er sinnesstämning och ingjuta Hopp och välgång, för att bara hålla er igång på er färd längs vägen med lättare steg och en ljusare väg.


Andas tillsammans med mig nu, Min Kära, och öppna ditt hjärta. Fördjupa dig i den här upplevelsen, stäng dörren, stäng av telefonen, ge dig själv den här tiden. Fördjupa dig i den upplevelse som nu finns tillgänglig för dig. Blunda och andas. Djupt. Tillåt, tillåt, tillåt så gott du kan, ta emot, ta emot, ta emot.

Just nu är det mer än någonsin dags för att du tvingar dig att bli totalt självisk och helt fokuserad på DITT högsta goda. Hjärtats Väg är inte något för den fege, och du är inte feg i hjärtat, annars skulle du inte läsa de här orden. Men du kan och du kommer att finna alla möjliga ursäkter för att inte ge dig själv den tid som du behöver för att verkligen läka dessa djupa sår, för att verkligen vara beredd att överlämna dig till den process som utvecklas vare sig du vill det eller inte. Min Kära, ge upp striden, ge upp kampen. Du har kämpat under så lång tid att du nästan har glömt bort hur det är att Vara. Du har nästan glömt att det sätt du lever på nu inte är naturligt, det är inte så det är tänkt att du ska leva, detta är inte hur det är tänkt att du ska existera på din Välsignade Moder. Hon har gett dig allt du behöver. I ditt hjärta har din Fader- Moder Gud gett dig allt du behöver veta.

Men med tiden, under en tid av tusentals år, har du glömt detta och du har glömt att du inte behöver pengar för att växa och frodas på din Moder. Betalade du din egen mor för mjölken vid hennes bröst?! Betalar Kungsfiskaren för det vatten han smuttar på från bäcken eller den fisk som han festar på? Betalar gräset solen för den energi som får det att växa? På sätt och vis. ja, om du tänker att allting är energi och att allting är förenat. Men inte på det sätt som ni har inrättat era system på Jorden.

Och var snälla och smit inte undan ansvaret här, Mina Kära. Ja, vi vet alla att bankirerna är de som utför den här planen, Mina Kära, som håller er alla i slaveri, och det är så lätt att peka finger och lägga skulden på andra, på mörka krafter och på allting som ni inte är. Men, Mina Kära, det kommer en tid för varje själ på den här vägen, då ni förstår att vi alla är Ett och att livets väv är invecklat vävd och att ingenting kan ske på den ena sida av världen som inte påverkar den andra. Vi är alla ansvariga för systemen på den här planeten och vi är alla ansvariga för den förändring som måste komma och kommer till er Välsignade Jord.

Så VAR den förändring som du vill se. Kloka ord, faktiskt. Sluta kämpa varje dag, sluta med ursäkterna att du måste arbeta alla timmar som Gud ger dig för att göra det arbete som måste göras för att tjäna tillräckligt med pengar för att överleva, för att göra det arbete som kommer att "rädda planeten", sluta, sluta, sluta göra, göra, göra. Det är en vana som ni måste bryta.

Er värld kommer inte att falla sönder. Det kan se ut som om den kommer att göra det, det kan kanske kännas som det, men era gamla sätt måste slås sönder för att ge plats för det nya. Ge dig själv all den tid du behöver för att möta alla inre utmaningar som du måste möta för att göra de alkemiska förändringarna inom din fysiska kropp och dina eteriska kroppar som kommer att göra den här övergången smidig och enkel och ge dig tillbaka större krafter än du kan föreställa dig, krafter som är din födslorätt, krafter som kommer att visa människomassan att JAG ÄR GUD JAG ÄR. Bara detta kommer att förändra er planet, DIN förändring, DIN förmåga att låta förändringarna inom dig ge dig tillbaka dina krafter och vända dig tillbaka till den fullständigt suveräna Mästar-Skapare med Fri Vilja som du och alla är.

Du kan inte göra detta medan du rusar från en plats till nästa jagande dollarsedeln eller för att rädda världen. Skapa tid för dig själv, Min Kära, gör resan inåt varje dag. Ta min hand, om du är rädd, jag kommer att visa dig Vägen till Guds hjärta inom dig. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel och ni höjer er, Mina Kära. Du är en mäktig förändringskraft. Gud välsigne dig.


Förmedlat av Gillian Ruddy.
Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap.
Om det här meddelandet ger dig något och du känner att du vill ge ett bidrag som tack och möjliggöra en fortsättning på denna service är det möjligt att göra det genom att klicka på websidan nedan:
Donationer mottas med tacksamhet
Tidigare budskap och donation, se:
Bestrålad Konst tillgänglig:
Kontakta oss:

 Översättare: Inga och Cagga Levander 

No comments:

Post a Comment