Wednesday, June 18, 2014

17 juni 2014 Mållinjen (The Finishing Line)


Sign up to Lord Emanuel messages
Budskap med Visdom och Inspiration
17 juni 2014
Mållinjen
(The Finishing Line)

 Jag hälsar er, Ni Kära!! Välkomna, Välkomna! Det är jag, er Lord Emanuel, som är här i dag för att vara med er igen, mina Kära dyrbara Hjärtan. Hur mår ni denna fina dag, Ni Kära? Hur finner det här budskapet dig? Du kan berätta för mig allt det du inte kan dela med dig till någon annan. Allt som du inte vågar dela med någon annan kan du berätta för mig. JAG ÄR din Broder och jag dömer dig inte, Min Kära, men jag kan lyfta av dig det som orsakar dig en börda och jag kan lyfta bort en del av den där tyngden du bär på, om du tillåter mig att göra det. Ni Kära, ni bär på en så tyst börda, ett privat helvete om ni så vill, genom att ni dömer er själva, genom skuld, skam, och klander. Detta är en självförvållad onödig börda och om ni vill, låt mig hjälpa er att släppa det som inte är ert att bära.              
                                                                                                                                                                                                       
 En del av er bär på så mycket skam, som ni inte vågar dela med er av till någon annan människa. Min Kära, låt mig vara det där örat, låt mig sitta en stund tillsammans med dig och utan att döma lyssna till dina berättelser, som du skäms så för, de berättelser som du är så rädd att tala högt om för att du anser dem så fruktansvärda. Och var medvetna om detta, Mina Kära, det finns inget som ni kan tala om för mig som jag inte redan vet om er. Jag ser er alla hela tiden och det finns inget, som du kan dela med dig till mig om, som inte skulle få mig att älska dig ännu mer. Därför att, Mina Kära, låt mig påminna er om något som ni redan vet, men något som ni kanske har glömt. Kära Hjärta, det finns inget dömande, förutom det som du själv lägger på dig. Det är ditt eget dömande av dig själv, som skapar den där energin inom dig, energin av skuld och skam, energin av självförakt och ovärdighet. Du, Min Kära är på kant med dig själv, du är i konflikt med sig själv, inte med någon annan. Och det kan manifestera sig i ditt liv som en konflikt med någon annan ... "om bara den där personen kunde sluta agera så där, så skulle jag kunna vara lugn och kärleksfull" ..... "om bara den där personen kunde sluta vara en idiot, skulle jag känna mig OK ". Konflikter utanför dig själv är en manifestation av konflikter inom dig själv.

 Mina Kära, snälla Ni, sluta och ta er en sekund för att verkligen andas er in i den där verkligheten. Eftersom jag vet, att ni har hört det här förut, vet jag att ni inte är nya inför det här begreppet, men andas verkligen in det och fråga dig själv, har jag varit i konflikt med någon nyligen eller är jag i ett konstant tillstånd av förenad lycksalighet? Min Kära, gör en ärlig inventering av dig själv och jag ber, nu är inte rätt tid att gå längs vägen och tro att du vet allt detta. Att fela är att vara människa, det vill säga, om det fanns något sådant som felande, vilket det naturligtvis inte finns, du kan bara inte vara fel i ögonen på din Moder-Fader Gud. Men här är min åsikt, Mina Kära, vi hyser alla fortfarande känslor av skuld inför andra för det som är fel i den yttre världen. Vi hittar fortfarande "fiender" som vi kan placera vår skuld för tillståndet i världen på, för hatet bland mänskligheten, för krig och svält, lidande och den till synes oändliga girigheten och korruptionen.

 Ta ett djupt andetag, Mina Kära, och var stilla i detta en stund och känn verkligen hur mycket hos er som fortfarande är fångat i denna yttre skuld för hur saker och ting är.

 Och ta ett djupt andetag in genom näsan och ut genom munnen, långt och långsamt, djupa, djupa andetag, andas in Ljuset och andas ut all den där skulden och tätheten, all den där skammen och mera täthet, allt det där klandret och ännu mer täthet och var stilla, känn min närvaro med dig, känn all den Kärlek som finns tillgänglig för dig i detta ögonblick, bara låt hela den känslan stiga upp och ut. Var medveten om att JAG ÄR med dig, vet om att du är trygg, vet att JAG ÄR håller dig, vet om att jag Älskar dig, jag Älskar dig, jag Älskar dig.

 Och andas ut all den där energin, all den där känslan som du har hållit tillbaka och bara låt den flöda ur dig som en flod, bedöm inget av detta som fel, känn frigörelsen som en fördämning som brister och om du känner dig trygg i att göra det, släpp taget ändå mer. Jag kan hålla dig, du är omgiven av Gudomlig Kärlek, du är Gudomlig Kärlek, allt annat är icke sanning.

 Du är Gudomlig Kärlek, det är allt du är. Allt annat som uttrycks genom dig är en livstid av smärta och oförrätter som samlats in från ett liv i skenbar separation, karmisk skuld från livstider i det förflutna, fäderneärvd karma, som inte hade något att göra med dig direkt, påverkan, programmering, det är inte alls du och har aldrig varit. Bara det som kommer från Kärlek är verkligen du och den du verkligen är. Låt all den där tätheten lämna dig nu. Lita på att jag kan skapa utrymme för dig att låta det ske med Lätthet och Grace. JAG ÄR med dig, JAG ÄR med dig.

 Andas och slappna av. Andas och slappna av i vetskapen om att allt det som verkar vara separation går mot sitt slut, all smärta och allt lidande, alla karmiska skulder och all påverkan, all programmering och allt som fram tills nu har styrt dig och styrt dig bort från allt som du är, håller på att gå mot sitt slut.

 Hoppa runt i glädje, Kära Guds Barn! Ta av er den där tätheten som om de vore kläder, smutsiga gamla trasor som har draperats runt er kropp alldeles för länge, kasta bort dem, visa dig själv! Och spring och hoppa och ta ett språng och sjung i den absoluta friheten och glädjen i att känna igen den som du är. Ett magnifikt Skapande Väsen av enorma proportioner, en mång-dimensionell, fri, suverän Varelse av ett så strålande Ljus att det är bländande.

 Mina Kära, släpp alltihop. Det är över, ni är vid mållinjen. Ni gjorde det. Släpp det hela nu. Beskyll inte någon för dina tillkortakommanden, skyll inte på någon för dina känslor, skyll inte på någon för tillståndet i världen, skyll inte på någon för något disharmoniskt, utom dig själv.

 Du är Mästare nu, du är Mästare i ditt Universum, DU styr det som är utanför dig. Om det är disharmoniskt, då kommer det inifrån dig och ingen annanstans. Ta ansvar nu, mitt Kära dyrbara Hjärta, släpp min hand och stå bredvid mig, lika lång som jag, och var den Mästare som du är. JAG ÄR Lord Emanuel och jag är stolt över dig, mer än jag kan uttrycka, stolt över allt som du har uppnått. Jag kan bara be att du andas in detta åt mig, så att jag kan föra över mina känslor till dig, mer ord är inte bra här i dag. Jag älskar dig. Gud välsigne dig. JAG ÄR för evigt i din tjänst.

Förmedlat av Gillian Ruddy.
Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap.

Om det här meddelandet ger dig något och du känner att du vill ge ett bidrag som tack och möjliggöra en fortsättning på denna service är det möjligt att göra det genom att klicka på websidan nedan:

Donationer mottas med tacksamhet
Tidigare budskap, se:
Kontakta oss:



 Översättare: Inga och Cagga Levander 


No comments:

Post a Comment