Friday, September 20, 2013

09:09:2013 -- Res Er, Stå Upp

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

09 september 2013

Res Er, Stå Upp

 
 Älskade Hjärtan, jag hälsar er. Det är jag, Lord Emanuel, som är här för att hälsa på er denna fina dag. Ahh, det känns så bra att vara tillbaka och kommunicera med er, Ni Kära. Det känns som ett långt uppehåll, men i verkligheten är det inte det. Och jag vill göra mer än att kommunicera med er, Ni Kära, om det är så att jag skriver dessa ord genom en budbärare och ni läser dem. Jag vill göra mycket mer än så för er, men det kräver litet närvaro och uppmärksamhet från er och en djupare förbindelse. Som du vet vid det här laget krävs det bara litet tid att andas djupt ner i magen, ett Heligt Andetag in och ut och återigen in och ut. Andas in Ljuset med inandningen, och andas ut all densitet på utandningen, all tungsinthet, spänning och stress, som du kanske bär på. Repetera detta sju gånger om du vill ha den fulla upplevelsen, helhjärtat, men bara ett är också tillräckligt om det är allt du vill göra. Allt är bra och JAG ÄR med er oavsett vilket. Det är bara ett erbjudande till er, som ni bara måste acceptera om det känns bra för er att göra det.

Tack, Mina Kära, hur mår ni? Saker och ting rör sig nu snabbt i er värld och ni måste lägga märke till detta. Fatta mod i det, Mina Kära, för det är de yttre tecknen som ni söker. Jag vet att en del av er väntade sig att väldiga storslagna förändringar skulle ske omedelbart och att hela världen skulle omvandlas över en natt. Jag vet att många av er drömmer om att era bröder och systrar från andra planeter bara visar sig och landar på er planet och sätter igång ett plötsligt fantastiskt skifte i medvetandet och förståelsen hos befolkningen på er planet.

Ni Kära, Kära Hjärtan, Gud välsigne er för att ni fortfarande hänger med och för att ni fortfarande går rakryggade, - för att ni inte ger upp. Men ni måste nu inse att kraften finns inom er och se den djupare innebörden i detta i era dagliga liv. Planeten Jorden kommer inte att räddas utifrån. Ni kallade på hjälp, Gaia, den Gudomliga gudinnan Moder Jord, kallade på hjälp och vi lyssnade. Himlen svarade och vi satte igång den största Gudomliga Plan av alla för att säkra tryggheten för Planeten Jorden och alla dem som lever och utvecklas på henne. Att säga att ni inte är ensamma är ett understatement bortom alla understatements!

Men Kära Hjärtan, ni måste ta tag i den här hjälpen för att gynna er själva, inte för att återigen ge bort er kraft till en till synes högre makt. Det finns ingen högre makt än du själv. Ni är Guds Barn, ni är Guds individualiserade närvaro. Det finns ingen högre makt!! Vi kan hjälpa er, Kära Hjärtan och vi gör det varje minut, varje dag. Men ni måste stå upp på egen hand, ingen av oss kan inta den ställningen åt er. Ni måste stå upp för er själva och veta att ni är ett Guds Barn och veta att ni har Universums styrka till ert förfogande.

Först och främst måste ni göra det eftersom ni Älskar er själva tillräckligt för att stiga in i den här storheten. Kärleken måste vara motivationen, Kärleken till dig själv för att kräva att du släpps fri från dem som kontrollerar dig. Du, och endast du, är den som du tar order av, eftersom du och Gud är Ett. Du beslutar om hur din dag ska se ut, du beslutar om hur du ska tycka om att leva och du beslutar exakt hur ditt liv ska se ut. Låt ingenting och ingen annan bestämma detta åt dig.

Mina Kära Hjärtan, det första steget är att exakt känna hur du känner dig i varje ögonblick och utifrån den positionen besluta vad du vill ha för att känna dig bättre. I varje stund. Om du kan göra dessa enkla steg; Hur får detta mig att känna? Vad vill jag ha för att må bättre? Och stå i din sanning och uttala din sanning. Det är frihetens väg.

Mina Kära Hjärtan, var och en av er som tar dessa steg och förklarar för sig själv att de är ett Guds barn, som inte längre tolererar andras styre, som förstår att de är suveräna Varelser och förtjänar styrkan att ta alla beslut som påverkar ens liv, - alla de som förstår att detta är deras födslorätt, alla de som står upp öppnar Himlarnas slussportar för all den hjälp som ges från den Uppstigna Världen. Inget ont kan hända Guds Barn. Det finns en armé med Ljusvarelser till er disposition, vars enda syfte är att tjäna er. För genom att tjäna er tjänar de sig själva och de tjänar Gud, för vi är alla Ett.

Kära Hjärtan, när ni kan inse styrkan hos den Uppstigna Världen och styrkan inom er att förfoga över hjälpen från dessa Älskade, min familj, kommer ni att vandra på den här Jorden i frihet, för ni vet då att ni inte behöver vara rädda för något när ni kan se att vi vandrar vid er sida och inte håller er i något annat än Villkorslös Kärlek. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och min familj väntar på er. Himmelriket är ert. Gud välsigne er.

Jag erbjuder er en sång för dagen

http://www.youtube.com/watch?v7Zz/CP7oAw
 
Förmedlat av Gillian Ruddy.


Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap



Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment