Tuesday, January 27, 2015

Svenska -- Lord Emanuel Messages -- Tiden är NU

Sign up to Lord Emanuel messages

Budskap med Visdom och Inspiration

26 januari 2015

Tiden är NU
(The Time is NOW)

Jag hälsar er, jag hälsar er, jag hälsar er, Mina Kära, det är jag, Lord Emanuel som kommer för att önska er en fin dag idag!! Hur mår ni, mina Dyrbara Vänner? Det har gått lång tid sedan mitt senaste budskap.  Orsakerna till detta är inte nödvändigt att gå in på här. Det räcker att säga att avbrottet var mycket nödvändigt för budbärarens tillväxt och utveckling. Jag förstår, att för de flesta av er har det den sista tiden varit en mycket knagglig väg eller skumpig ritt. Ni Kära, jag har många gånger talat om för er, att den här vägen inte är en väg för de fega och om ni vetat vad som låg framför er, kanske många av er mycket väl kunde valt att dra sig tillbaka från den här resan. Och det ligger ingen skam i det, om dessa tankar kommit för er under sista tiden. Timmen är alltför sen för osanningar här. Låt oss inte vara oärliga mot varandra. Det är dags att du slutar ljuga för dig själv, för mig och för dem som står dig nära. Det ligger ingen skam i att önska att du hade valt en annan väg eller att önska att saker och ting vore annorlunda än de är just nu.


Stanna upp en stund, Mina Kära, det var så länge sedan jag andades tillsammans med er här, på det här sättet, och en del av er väntar tills ni läst de här orden innan ni kallar på mig eller ger er tid tillsammans med mig. Så, låt oss nu ta oss litet tid tillsammans. Andas med mig, Min Kära, andas med mig nu för JAG ÄR med dig, JAG ÄR här. Andas långa djupa andetag så djupt ner i magen som du kan, ända ner till tårna! Och andas ut länge och långsamt som om du andades ut alla oroligheter i världen, släpp ut alltihop! Ända tills sista molekylen luft har drivits ut från dina lungor. Släpp ut all den där unkna energin som lurar på djupet. Åh, det där är så bra, Min Kära, eller hur? Upprepa detta så många gånger som du känner att det är bekvämt för dig. Känn det som om du andas in själva Livselixiret, för det är faktiskt det du gör, Min Kära. Era vetenskapsmän kommer en dag att fatta vad som verkligen finns i luften som ni andas. Ni vet alla, Mina Kära, att er andning faktiskt är Guds Andning.

 Fortsätt nu, Kära Hjärtan, även om ni är mycket trötta och bär på ärr från striderna under alltför många livstider i dualitet, så går ni fortfarande, talar fortfarande och befinner er fortfarande mycket stadigt på Ljusets väg. En sak vill jag framföra mycket tydligt vid den här tidpunkten, - du har passerat mållinjen. Det finns inget mer att göra, all Karma är upplöst och skingrad. Du har varit allting, du har gjort allting och du är klar med dina sejourer i de lägre dimensionerna och med allt det som en kraftfull kontrast har att erbjuda. Det är nu dags att återvända till de högre dimensionerna där du hör hemma, och börja uppstigningen tillbaka upp till i Livets högre oktaver. Så varför känner du dig fortfarande så fast och förankrad? Varför är inte ditt liv riktigt som du trodde att det skulle vara "så här dags"? Jo, det finns många sätt att se på detta, Mina Kära, och jag skulle kunna svara er alla individuellt, för var och en av er har era egna individuella knutar och nyanser som förorsakat era individuella situationer, men jag kan vara rent allmän och säga en sak, som gäller för er alla. Ni är fortfarande fångade i kraften hos det kollektiva massmedvetandet och det är den drivkraften, det faktum att ni ännu inte har hunnit ikapp er själva, som orsakar den skenbara fortsättningen av livet i gamla hjulspår på er Välsignade Planet.
Har ni lagt märke till, att trots ert liv och att ”timingen” på saker och ting på er planets yta inte riktigt fungerar enligt er förväntade tidslinje, så är ni starkare än någonsin?

Kan du känna den där lugna styrkan inom dig? Kan du känna och förnimma en fantastisk kraft bubbla upp inom dig, en klarhet och en kraft som inte går att beskriva om du inte använder termen Gud för att beskriva hur Allsmäktig du kan känna dig stundtals? Det är därför, mina Dyrbara Vänner, som jag kommer för att inpränta detta, om inget annat idag, Du finns här, du läser dessa ord, du gör fortfarande framsteg med mer beslutsamhet och mer mod än tidigare trots alla bevis i den yttre världen, PÅ GRUND AV ATT du valdes för den här vägen och du har blivit ordentligt förberedd för den. Jag kan inte nog betona detta. Fader-Moder Gud gör inga misstag och du förbereddes under livstider för den här resan. Ni har det inom er var och en, att kunna gå in i er kraft som den suveräne Fria Viljans MästarSkapare som ni föddes till att vara i den här stunden NU.

 Andas tillsammans med mig, Ni Kära. Andas med det JAG ÄR som du är, din Stora GudsNärvaro, som bor inne i ditt hjärta och ovanför dig. Andas in den styrkan nu, andas in den Friden, glädjen, lugnet och den djupa, djupa vetskapen om att Allt är Bra.

 Ni Kära, många av er fattar det nu. Så många av er håller er vid sidan om den enorma kraft som rullar fram och lämnar kaos och förstörelse i sitt kölvatten. Ja, många av er "ser med nya ögon och hör med nya öron" som aldrig förr.

 Min hjälp till er måste intensifieras nu, Mina Kära, och jag erbjuder er nu en ny tillgänglighetsnivå och jag öppnar nu upp för era frågor, som ni kan skicka in via e-mailadress nedan. Detta är en nyhet för er budbärare (Gillian)! Men hon kommer att genomföra sitt storslagna tjänande till Livet på samma sätt som ni alla måste göra nu. Det finns inget annat arbete som ska göras, Mina Kära, annat än att förfina och bemästra de förmågor som krävs för att vara stilla nog att höra er inre GudsNärvaro vägleda er genom livet och ert eget individuella tjänande till Livet, genom meditation och genom att gå in i den Stora Tystnaden. JAG ÄR här för att besvara era frågor och JAG ÄR här för att förse er med helande frekvenser via det jag kallar HjärtAktivering (övers. tillägg: se även dagens personliga meddelande från Gillian). Jag ber er använda dessa tjänster som ni får tillgång till, låt inte några ursäkter om att inte ha tillräckligt med tid eller inte tillräckligt med pengar att spendera på er själva hindra era framsteg. Den tiden är över, Mina Kära, och det är dags att du sätter dig själv och din uppstigning framför allt annat. Vänd dig till mig, jag kommer att svara på dina frågor direkt om du kan koppla upp dig mot mig eller genom att sända dina frågor till den här budbäraren om du inte är säker på den direkta kommunikationsmetoden.


 Håll ditt fokus nu, Kära Hjärta. Tiden är Nu. Höj dig, höj dig, höj dig. Du kommer Segrande att stiga upp ur kaoset. Detta är mitt Löfte till Dig. JAG ÄR Lord Emanuel och Jag Älskar er övermåttan, Dyrbara, Dyrbara Hjärtan. Gud välsigne er.


Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment